0

Sejarah Sponge Warna Kuning

ahoy ahoy!sapknl sponge wane kuning?pkai sluar petak?bdan lubang2x?duk dalam buah nenas?gelak mcm ape ntah.haha.itu lah dier cik abg sponge kita iaitu tak len tak bukan spongebob squarepant.spongebob di ilhamkan oleh Stephen Hillenburg pada tahun 1996 selepas Rocko's Modern Life dibatalkan.Mula2x Stephen Hillenburg nak bagi nama spongeboy tapi ditakarkan kepada spongebob dan Krusty Krab juga sepatut nyer di eja dengan C tetapi ia dianggap lebih kelakar dengan K.

Spongebob mula ditayangkan pada may 1999 di nicklodeon dan cite nie ialah cite katun budjet murah tetapi telah menarik ramai peminat tak kire muda atau tua.






Nama:SpongeBob SquarePants

Pekerjaan:Tukang masak kat krusty krab

Hobi:menangkap Ubur-ubur

Seorang yang ceria dan berkawan baik dengan patrick.mempunyai haiwan peliharaan bernama Gary.






Patrick Star
Nama:Patrick Star

Pekerjaan:tak uat pape

Dia berkawan baik dengan spongebob dan suka melakukan pekara yang digemari oleh spongebob.dia juga makhluk yang agak bodoh kowt.haha










Sandy Cheeks
Nama:Sandy Cheeks

Pekerjaan:atlit dan pencipta kowt?

Seekor tupai yang hidup di dalam laut berasal dari texas.amat menyukai permainan ekstrem dan suka berkarate bersama spongbob.






















Squidward Tentacles
Nama: Squidward Tentacles

Pekerjaan:Cashier kat krusty krab

Seekor sotong yang membosankan dan suka bermain klerinet.dia amat tidak menyukai spongebob sebab dia merasakan spongebob dan patrick menjengkelkan.





















Gary


Nama:Gary


Pekerjaan:haiwan peliharaan yang pandai


Suka uat hal sendiri












Eugene H. Krabs
Nama:Eugene H. Krabs

Pekerjaan:Pemilik krusty krab

seorang yang kedekut dan amat sukakan duit.


















Sheldon J. Plankton
Nama:Sheldon J. Plankton

Pekerjaan:Pemilik Chum Bucket

sentiasa mempunyai plan untuk memiliki resipi rahsia krabby patty.



>
0

two-zero-one-one

kejap jer dah msuk tahun 2011.smakin hari kite smakin dewasa kan?tak bgtu?hha.mcm2x yg kte lalui pada tahun 2010.ade suke ade duka.smua nyer adalah asam garam kehidupan.smoga kesilapan lame yg kte penah lakukan xkan di ulangi dan kite terus mara dan maju untuk menjadi seorang insan yg lebey cemerlang dan terbilang.eceh2x tulis mcm nk formal jer sekeh pala bru tau.ap khabar?Zzz.tau-tau dah 2011 an.ak baru jer semak lek entry lme2x sje nk igt knangan lme.haha.kjap jer mse brlalu.post 2010 sket jer sbb sbuk ngan spm.spm dah jwb skunk tggu result jer lar.ak arap dpt kputusun yg cemerlang.sape xnk kputusan cemerlang an?t 11.11.2011 msty rmai nk kahwin an.thun lpas 10.10.2010.pasni lak 12.12.2012.tp 2013 mcm ner lak?haha.




kisah lalu kte biarkan brlalu.bkn kte ley ulang lek mse nk ubah ap yg dh brlaku lak an.trime jer seadanya n ad hikmat disebalik ap yg berlaku an.tahun nie ak dah tamat zaman persekolahan.bosan kowt duk umah kat skolah duk asrama ley lepak ngan mmber n hujung mggu ley kuar ngan mmber or awek.hha.duk umah ap ley uat?menggemukkan diri jer lar yer.haha.so ap azam bru tahun nie?azam tahun lepas dah terlaksana lom?takpe lar tahun nie kte cbe lakukan yg terbaek.ape2x pn trus maju jaya.hoho.


*sori lame x update.x sempat lar.^.^
>
 
Copyright © I'm Human Too